The sun and her flowers de Rupi Kaur

25 decembrie 2018

The sun and her flowers de Rupi Kaur este o colecţie impresionantă de poezie, împărţită în cinci capitole distincte. Acestea poartă denumiri cu un puternic impact emoţional şi este extrem de uşor de distins ceea ce urmează să citeşți. Eşti cucerit, iremediabil, de ceea ce ţi se aşterne spre lecturare. Numele capitolelor sunt asemanatoare cu ciclul natural al florilor:

• Wilting – Ofilire
  • Falling – Cădere
  • Rooting – Înrădăcinare
  • Rising – Creștere
  • Blooming – Înflorire

Cartea nu este, încă, tradusă în România însă am avut posibilitatea de a o achiziţiona în format tipărit. Deşi nu este tradusă, fiind o carte de poezii, este extrem de uşor de citit. Te doboară, te îmbrăţişează, te aruncă la pământ şi te vindecă. Este un carusel de sentimente absolut ameţitor şi te ajută să treci printr-o multitudine de stări şi emoţii care mai de care mai copleşitoare. Ilustrațiile care însoțesc aproape fiecare poezie sunt la fel de puternice precum cuvintele în sine, poate aducând un plus de esență și dinamism.

Cartea vorbește despre o călătorie fascinantă în care înveți ce este iubire de sine și cum să o capeți, despre evenimente și emoții pe care le simțim, cu toții. Reprezintă, de asemenea, o culegere de observații brute despre lumea din jurul nostru. Poeziile nu vin, neapărat, că o noutate. Vom găși multe similarități cu alte poezii autohtone, însă despre asta este poezia, până la urmă. Poezia înseamnă emoție și deșteptare mai mult decât inovație.

Cred că în această carte m-am regăsim mai mult decât în Milk and Honey  pentru că mi se pare că în cartea de față autoarea are mai mult curaj să vorbească despre subiecte destul de sensibile precum imigrarea și emigrarea, abuzul fizic și emoțional, căutarea sinelui, căderea, depresia, regăsirea, învățarea și deprinderea unor noi obiceiuri, s.a.

De-a lungul întregi cărți am simțit o gama variată de emoții. Am simțit tristețe, furie, dor, durere, mândrie, vinovăție, teamă, anxietate, rușine, bucurie, surpriză, dragoste, încredere, s.a. Mi-a fost incredibil de greu să aleg pasaje  din carte, la fel cum s-a întâmplat cu primul volum. Am imortalizat, însă,  o serie de idei care mi-au rămas în suflet. Fiecare poem este extrem de personal, se simte diferit şi se înţelege conform trăirilor, experienţelor şi sentimentelor fiecărui cititor în parte. Probabil acesta este farmecul poeziei, scrisului în general. Fiecare om îl interpretează extrem de subiectiv.

Este o carte extrem de uşoară, scurtă şi o poţi citi din nou şi din nou în diferite perioade ale vieţii, chiar și în engleză. Acest aspect o face o carte cât se poate de prezentă, actuală, indiferent de momentul lecturării. Pentru că poate fi interpretată diferit în momente diferite ale vieţii, recomand lecturarea în diferite stagii și când aveți nevoie de o evadare. În afară de poeme în sine, ilustraţiile create pe baza acestora sunt cât se poate de grăitoare, venind ca o completare şi o continuare.

• Autor: Rupi Kaur
  • Anul apariţiei: Octombrie 2017
  • Nr. pagini: 256 pagini