Deadpool 2

16 mai 2018

Seara trecută am urmărit lansarea în cinematograf a celui de-al doilea film din seria Deadpool, acest recent erou, sau nu, al Universului Marvel pentru a cărui producţie Ryan Reynolds s-a luptat aproximativ 11 ani. Prima impresie este ca Deadpool 2 este un fel de Deadpool x 10. Adică este mult mai bun decât prima parte iar prima parte a fost incredibil de bună.

Deadpool este un supererou cu propriul său set de reguli, în care nimeni nu este imun umorului său ciudat, inclusiv și mai ales el însuși. Deci, vine cu această continuare frenetică care este deschisă cu un comentariu al Boxofficeului original și se termină cu Wade Wilson care se confruntă cu noua sa poziţie în X-Man.

Cei preocupaţi de faptul că premisa – mercenarul mutant Wade Wilson care distruge atât băieţii răi cât şi cel de-al patrulea zid, neîncetat şi cât mai ireverențios posibil – este menită să susţină un al doilea film nu trebuie să-şi facă griji. Dacă nu ai apreciat comedia primejdioasă a primei pelicule şi violenţa sângeroasă, probabil că nu vei găsi prea multă plăcere de această dată, dar dacă eşti gata pentru Deadpool 2, te va surprinde prin faptul că este mai distractiv decât oricând. În plus, acesta rămâne un contrapunct răcoritor pentru fanii Marvel, singurul lucru în joc aici fiind sănătatea lui Wade Wilson, mai ales cea mintală.

Povestea celei de-a două părţi este mult mai coerenta decât prima, personajele mult mai stabile în rolurile lor iar noile apariţii aduc un plus de savoare întregii producţii. Se observă o clară îmbunătăţire şi o maturizare atât a actorului Ryan Reynolds cât şi a personajelor pe care le joacă, Wade Wilson şi Deadpool, amândouă faţetelor fiindu-le atribuite noi caracteristici, o mai bună autonomie şi abilitatea de a păstra caracterele separate, atunci când este necesar, dar un perfect întreg atunci când datoria o cere.

În prima parte, am urmărit tranziţia lui Wilson de la omul normal, atât cât se poate având în vedere trecutul său, la eroul care încearcă să-şi pună la punct viaţa şi viitorul. Încercând să redevină normal după scoaterea la suprafaţă a lui Deadpool, prima parte ne arată doar o mostră a ceea ce poate deveni acest nou erou Marvel. Ce-a de-a doua parte, însă, ne arată acea materializare a eroului, modul în care îşi controlează puterile, felurile în care îşi poate folosi noile abilităţi dar şi abilitatea de a găsi tăria de a se repune pe picioare, pentru a nu-i dezamăgi pe cei dragi.

Deadpool este deprimat mare parte a filmului, aceasta fiind o mişcare extrem de  curajoasă pentru o franciză bazată pe sarcasm şi glume destul de sexuale. Dar scenariul (care îl plasează pe Reynolds co-scriitor, alături de Rhett Reese și Paul Wernick) doar jonglează diversitatea sa emoțională surprinzătoare alături de nebunia caracteristică a personajului. Ultimul singuratic, Wade este acum disperat să-şi întemeieze o familie, iar Reynolds dovedeşte o fantastică măiestrie în prezentarea unui Wade matur şi gata să sacrifice totul pentru cei la care ţine.

Personajele secundare au farmecul lor şi, pe alocuri, îi fură din strălucire lui Raynolds dar faptul că observăm o maturizare şi în acest plan, devine o bilă albă pentru studioul de producţie. De asemenea, îmi place faptul că s-a păstrat grupul original al actorilor, chiar cu noile personaje care apar. Echipa, ca întreg, îţi dă impresia de omogenizare completa şi jocul scenic, în echipă, nu lasă de dorit.

Comedia se naşte dintr-un loc plin de durere, iar abilitatea lui Ryan Reynolds de a se jongla perfect cu cele două registre este atât de uşor de remarcat încât devine acea superputere pe care puțini actori o posedă. Filmul, încă, dă acea senzaţie că filmele de Boxoffice conţin multe stereotipuri, glume sexuale exagerate, glume rasiale, etc. De asemenea, comicul de situaţie este „la el acasă” şi Reynolds chiar ştie să se joace cu el.

Observăm şi două detalii care nu prea „se pupă” şi care par desprinse dintr-o altă realitate. În primul rând remarcăm momentul în care fata plină de noroc, Domino spune că „Am fost torturată în acest loc.”, în timp ce ei nu i se poate întâmpla nimic rău pentru că norocul este superputerea ei. Apoi, personajul nu atât de negativ, Cable care nu se poate întoarce în timpul său deoarece mai are doar o călătorie de făcut înainte ca dispozitivul său să rămână fără energie şi o foloseşte pentru a salva alte vieţi. Cable nu îşi poate pune la punct dispozitivul de teleportare dar e nevoie de două adolescente şi un calculator din timpurile noastre pentru a reuşi să rezolve problema.

Deadpool 2 a apărut în cinematografele din UK în data de 15 mai. În România, urmează a fi lansat în data de 18 mai. Este un film de văzut şi revăzut. Mi s-a părut mult mai bun decât prima parte, din multe puncte de vedere şi sunt sigură că fanii seriei îl vor aprecia că atare.