Anumite fete de Jennifer Weiner

26 iunie 2015

Anumite fete” de Jennifer Weiner este un volum din seria Chic a editurii Polirom. Am citit-o imediat după ce am devorat cartea „Super-tare la pat” de aceeaşi autoare şi datorită acestora am devenit o iubitoare a seriei Chic

„Anumite fete”, este continuarea romanului „Super‑tare la pat”, având‑o ca eroina pe Cannie Shapiro, jurnalista de succes. La treisprezece ani de la întâmplările din „Super‑tare la pat”, protagonista este acum mamă, preocupările sale sunt fiica adolescenta şi rebelă, pe nume Joy, cariera scriitoricească, relaţia cu soţul ei, medicul Peter Krushelevansky, mâncarea organică şi, mai nou, cursurile de yoga.

Viaţa ei pare să se fi înscris într‑un circuit minunat de previzibil, cu toată liniştea la care râvnise şi, de asemenea, tandreţea şi iubirea unei familii. Dar, din clipa în care Joy devine interesată de secretele de mult îngropate ale familiei, trecutul revine cu putere în viaţa lor de familie, supunând‑o pe Cannie la noi încercări şi pe fiica ei la efortul de a înţelege viaţa cu mai multă maturitate şi umor decât până atunci.

Peste toate, Jennifer Weiner îşi pune amprenta ei inconfundabilă: frumuseţea te ajută să scapi basma curată din orice situaţie, natura umană e dificilă şi capricioasă, se cere în permanenţă studiată şi criticata, însă cu toate acestea sursele de umor sunt nelipsite, iar bunul‑simt şi observaţiile pătrunzătoare transforma romanul într‑o lectură încântătoare.

Ce mi-a plăcut ceva mai mult decât după lecturarea primei părţi a seriei, este faptul că aceasta a doua carte este ceva mai realistă decât prima. Nu mai există evenimente puţin forţate, cum de altfel găsim în orice carte sau film şi se bazează doar pe continuarea logică a evenimentelor.

Totuşi, autoarea păstrează tonul amuzant, conturarea impecabilă a personajelor şi faptul că ai ce să înveţi de la fiecare întâmplare şi fiecare păţanie a personajelor. Stările din ce în ce mai complexe ale lui Cannie şi ale fiicei sale Joy mi se par incredibile şi întărirea relaţiilor mamă-fiică şi fiică-mea sunt interesante, mai ales dacă le urmăreşti cu atenţie.

Dacă nu ai apucat să citeşti prima carte, îţi recomand să lecturezi ambele volume ale seriei pentru păstrarea firului narativ şi să le citeşti oriunde ai ocazia pentru că nu sunt cărţi greu de urmărit sau de digerat pentru oricine este interesat sau curios în aflarea păţaniilor de care personajul principal, Cannie se tot loveşte şi din care continua să înveţe.

• Autor: Jennifer Weiner
  • Anul aparitiei: 2009
  • Editura: Polirom