Sirena de Camilla Läckberg

9 iulie 2015

După Prinţesa gheţurilor, Predicatorul, Cioplitorul în piatră, Piază rea si Copilul german, urmează Sirena, a sasea carte parte a seriei de noua romane scrisă de Camilla Lackberg. Acţiunea romanului se desfăşoară tot în Fjallbacka, o mică şi splendida aşezare de pe coasta de vest a Suediei, locuită în mare parte a anului de oameni liniştiţi, dar ceva mai animată în sezonul de vară.

Visul lui Christian Thydell s-a împlinit. Romanul său de debut, „Sirena”, are un succes răsunător. Însă el pare să treacă prin cea mai neagră depresie. Până la finalul romanului, cititorul înţelege că unii oameni ascund în interiorul lor un duşman extrem de puternic, care adeseori este mişeleşte plămadit din experienţe traumatizante şi care îi pot duce la pierzanie atât pe ei, cât şi, din nefericire, pe aceia care au ghinionul să să îşi intersecteze paşii cu raul scăpat de sub control.

Erica Falck, cea care a descoperit talentul lui Christian, află că acesta este ţinta unor scrisori de ameninţare şi începe să caute informaţii despre trecutul misterios al scriitorului. Pe de altă parte, unul dintre prietenii lui Christian este dat dispărut de mai multă vreme, iar poliţia nu găseşte nicio pistă valabilă. Detectivul Patrik Hedström nu poate justifica tăcerea celor implicaţi în toată această poveste: se tem sau sunt vinovaţi? Și care este secretul pentru care mai degrabă sunt dispuşi să moară decât să-l dezvăluie?

Prin cuplul Erica Falck – Patrik Hedström, Camilla Läckberg a creat două personaje memorabile, cu o înţelegere a naturii umane ce topeşte gheţurile nordice. Ceea ce se poate observa şi în acest al şaselea roman al seriei ce-i are ca protagonişti pe cei doi, este faptul că relaţia lor devine tot mai solidă.. Modul în care se completează reciproc şi formează o echipă perfectă pentru a dezlega cele mai încâlcite enigme, se poate observa cu fiecare noi roman descoperit.

Am avut parte de o nouă incursiune fabuloasă într-o lume patriarhală, aparent calmă şi senină, dar în subteranele căreia colcăie vechi secrete, tăceri misterioase şi crime acoperite de trecerea anilor. Am avut din nou frumoasă surpriză de a privi modul în care prezentul nu poate exista fără trecut şi cum acesta îşi pune amprenta în viaţa noastră. De asemenea, am descoperit şi faptul că demonii întunecaţi ai trecutului cu care nu ai reuşit să te împaci, revin de fiecare dată furioşi şi dornici de a lua de la tine ceea ce nu ai putut uita în urmă.

La fel ca în fiecare dintre celelalte cinci romane, dincolo de finalul explicit al acestui thriller psihologic, romanul rămâne deschis prin întâmplările ultimelor câteva pagini ceea ce înseamnă că mai avem încă multe mistere rămase îngropate în ţinuturile reci şi austere ale nordului.

• Autor: Camilla Lackberg
  • Editura: Trei
  • Colectia: Seria Neagra