Revelaţia de Sylvia Day

6 octombrie 2015

Revelaţia” este cel de-al doilea volum din seria Crossfire a autoarei Sylvia Day. Personajele principale ale acestui roman sunt tânărul bogat, atrăgător şi burlac Gideon Cross şi tânăra aspirantă, cu o situaţie financiară destul de bună, datorită familiei sale, Eva Tramell.

Spre deosebire de primul volum, în cel de-al doilea am fost mai ataşată de personaje pentru că le-am cunoscut povestea. M-au vizitat, treptat, mai multe sentimente. Am simţit furie, intrigare, revolta, dezamăgire, uşurare, bucurie, iubire. Personajele te duc pe culmea cea mai înaltă a suferinţei pentru a te trimite în marea limpede a iubirii şi fericirii. Uneori, personajele îţi dau impresia de detaşare, faţă de sine şi faţă de celălalt. Uneori ai impresia că relaţia lor este bazată doar pe intimitate şi dorinţa de a-l poseda pe celălalt cu toată puterea, uneori însoţită de furie oarbă, ca şi cum ar fi o relaţie bolnavă care-i distruge cu totul.

„Era experta in autosabotare, căci nu credea niciodata ca are dreptul la fericire…”

Dând vina unul pe celălalt, nefiind complete deschişi, cei doi protagonişti se distrug reciproc, în încercarea de a se salva reciproc.  Alături de Eva rămâne prietenul său cel mai bun Cary Taylor care este, de asemenea,  măcinat de proprii demoni şi problemele amoroase, nefiind capabil să rămână alături de un singur partener. Gideon încă nu are încredere să îi spună Evei ce îl macină, dar aceasta rămâne lângă el dovedindu-şi, o dată în plus, iubirea profundă pentru iubitul ei.

Realismul romanului, din ce în ce mai profund, descoperind faptul că în poveşti nu este totul roz şi  faptul că pentru dragoste este nevoie de  lupta şi determinare, sunt savuroase. Trecutul pare să lovească în relaţia aflată la început între Gideon şi Eva şi toate le par potrivnice. Nici faptul că el este închis, nu o ajută pe Eva să aibă mai multă încredere în el, deşi Gideon îi cere acest lucru în mod constant.

„M-am lăsat în brațele lui, atrasă de nevoia lui obsesivă și de nepotolit pentru mine, care era imaginea în oglindă a dorinței profunde pe care o simțeam și eu pentru el. Mâna mi se încleștă în tricoul lui.
– Îngeraș, murmură el, lăsându-și capul în jos ca să-și apese obrazul de al meu. Nici tu nu mă poți lăsa să plec. Și, luându-mă în brațe, mă duse cu el în baie.”

Cartea te ţine, permanent, în suspans alternând momentele de pasiune, comicul de situaţie, tensiunile dintre protagonişti şi dorinţa reciprocă a Evei şi a lui Gideon de a se proteja. Aparent rece şi răzbunător, ne demonstrează că devine tot mai încrezător în puterea Evei, după ce aceasta le ţine piept tuturor celor care l-au rănit pe Cross, cândva în viaţa lui. De asemenea, aflăm primele detalii tulburătoare despre Gideon şi motivul pentru care el vrea să deţină puterea sau de ce munceşte ca un maniac pentru a strânge o avere considerabilă. Acestea îl ajuta să se menţină pe linia de plutire şi să ţină piept duşmanilor săi şi ai tatălui său.

Eva îşi dă seama că nu este singură, deşi îşi doreşte mai mult ca niciodată să fie independentă pentru a le demonstra tuturor că trecutul său întunecat a întărit-o. De la şeful ei Mark, la prietenul cel mai bun, mama sa şi cei doi tati (biologic şi soţul mamei sale), aceasta este supravegheată permanent, chiar dacă acest lucru nu îi produce foarte multă încântare.

Dacă în primul volum autoarea s-a axat pe erotism, în acesta au avut prioritate sentimentele, lupta comună a celor două personaje principale, atât cu cei din jur cât şi unul cu celălalt, lucru destul de uşor de observat. Spre final, însă, Gideon îşi demonstrează sentimentele pentru Eva, protejând-o şi ţinând-o departe de pericole, indiferent de consecinţele faptelor sale.

• Autor: Sylvia Day
  • Editura: Litera
  • Colectia: Carti romantice