Grey de E. L. James

25 septembrie 2015

Încă nu am reuşit să lecturez acest roman, însă m-am bucurat de faptul că, draga mea prietenă Ecaterina Moldoveanu, mi-a pus la dispoziţie recenzia sa, lucru pentru care îi mulţumesc!

Christian Grey controlează totul în jurul său; lumea lui este ordonată, disciplinată şi pustie – până în ziua în care Anastasia Steele îşi face apariţia în biroul său: un vârtej de forme atrăgătoare şi o coamă rebelă de păr negru. Christian încearcă s-o uite, dar devine subjugat de un torent de emoţii pe care nu le poate înţelege şi cărora nu le poate rezista. Spre deosebire de toate femeile pe care Christian le-a cunoscut vreodată, timida şi naiva Ana pare să vadă dincolo de omul de afaceri genial şi de stilul său de viaţă luxos până în adâncul inimii sale rănite şi reci.

Relaţia lui cu Ana va alunga oare coşmarurile din copilărie care-l bântuie în fiecare noapte?
Sau dorinţele sale sexuale întunecate, nevoia excesivă de control şi dispreţul faţă de sine care-i umplu sufletul o vor alunga pe această fată şi vor distruge speranţa fragilă pe care ea i-o oferă?

Cu toții știți deja seria „Fifty Shades” a autoarei E. L. James. Așa că aceasta s-a gândit să mai scrie o carte numită simplu Grey. De fapt, in ultimul volum al trilogiei, ultimele pagini prezintă două întâmplări, două zile din perspectiva lui Grey, dezvăluind astfel răni şi spaime, perversitate, obsesie şi dorinţa de a deţine controlul total. Toată acțiunea e aceeași din „Fifty Shades of Grey”, cu câteva chestiuțe în plus pe ici pe colo, unde sunt gândurile stimabilului Christian Grey.

Nu am fost impresionată de această carte, la fel cum nu am fost impresionată de prima carte. Nu pot zice nici că mi-a displăcut în așa fel încât să o urăsc. E o carte scrisă la fel de prost ca și prima serie și pot zice că sunt puțin dezamăgită că autoarea nu a învățat nimic din toate criticile aduse acestei serii. Sunt sigură că ar fi putut scrie mai bine, însă în același timp mă gândesc că a încercat să rămână la nivelul primei cărți special ca să nu pară că Anastasia e o proastă.

Vizavi de scenele BDSM, a fost păstrat același mod abuziv în care Christian o tratează pe Anastasia, ceea ce rezultă că autoarea chiar nu a învățat nimic despre asta și se vede mult mai rău din punctul lui de vedere că acesta are un mod abuziv de a o trata pe Anastasia. Ceea ce este d-a dreptul tragic fata de viziunea Anastasiei.

• Autor: E L James
  • Anul aparitiei: 2015
  • Editura: Arrow Books Ltd