Fascinaţia de Sylvia Day

10 octombrie 2015

„Fascinaţia” este cel de-al patrulea volum din seria Crossfire a autoarei Sylvia Day şi ultimul publicat în România. Personajele principale ale acestui roman sunt tânărul bogat, atrăgător şi burlac Gideon Cross şi tânăra aspirantă, cu o situaţie financiară destul de bună, datorită familiei sale, Eva Tramell.

Gideon mă numeşte Îngeraşul lui, însă el este cel care reprezintă un miracol pentru viaţa mea. El este războinicul meu minunat şi rănit, atât de hotărât să se lupte cu demonii mei, în vreme ce refuza să şi-i înfrunte pe ai lui. Jurămintele pe care le-am schimbat ar fi trebuit să fie legătura care să ne apropie tot mai mult, dar în schimb au deschis răni vechi, au expus dureri şi incertitudini adânc îngropate şi au atras duşmani aprigi care pândeau din umbră. Am început să simt cum se îndepărtează de mine, şi astfel cea mai mare teamă a mea se transformă în realitate; acum dragostea îmi este pusă la încercare în feluri pe care nu sunt sigură că am suficientă putere să le îndur. Când credeam că trăim cele mai luminoase momente ale vieţii noastre, întunericul din trecutul lui a început să înconjoare şi să ameninţe tot ceea ce am construit cu atâta efort. Iar acum, în faţa noastră se afla o alegere teribil de dificilă: să ne refugiem în siguranţă familiară a vieţilor pe care le avea fiecare înainte sau să luptăm pentru un viitor care brusc a început să pară un vis imposibil şi lipsit de speranţă.“

Mult mai profund decât precedentele volume, „Fascinaţia” vorbeşte despre sentimente, viaţa de familie şi incipitul unor tineri proaspăt căsătoriţi care încearcă să fie cât mai independenţi de familiile lor şi de partenerul de cuplu, pentru a nu se sufoca reciproc şi a distruge o iubire care a avansat într-un mod accelerat. Faptul că acum ni se prezintă ambele perspective, atât cea a Evei cât şi cea a lui Gideon, dezvăluie personaje complexe, imperfecte, realiste şi pline de viaţă. Perspectiva din punctul de vedere al lui Gideon este copleşitoare şi la fel sunt sentimentele sale pentru soţia lui Eva. De asemenea, Gideon este în gardă, permanent, ca şi cum se aşteaptă ca la orice pas să o piardă pe Eva. Face sacrificii de neimaginat şi ia decizii posesive cu gândul de a o proteja pe femeia iubită.

Precum volumele anterioare şi acesta te duce de la agonie la extaz, pagină cu pagină. Sunt copleşitoare, realiste şi contemporane, aşadar veţi descoperi o multitudine de asemănări cu realitatea de zi cu zi. Volumul patru este altfel, povestea lor de dragoste evoluează spre o dramă totală, Gideon înfruntând trecutul Evei pentru a o şti în siguranţă renunţa la demonii trecutului lui care îl bântuie şi îi afectează paradisul mult visat alături de Eva. După căsătorie, în ciuda jurămintelor, Eva simte răceală şi bariera dintre ea şi Gideon ca pe un obstacol de netrecut, noi decizii, noi alegeri şi noi întâmplări.

De asemenea, se trece de la genul erotic la genul romance, adică avem parte de mai multe scene de dragoste în forme mai puţin sexuale. Cei doi învaţă să nu se mai folosească unul pe celălalt cu ajutorul sexului pentru a se înţelege, deschizându-se tot mai mult unul faţă de celălalt. Din păcate, îşi fac loc tot mai multe clişee, replici forţate, mult însiropate cu termeni care îţi dau diabet, la propriu. Scrisul este la fel de lejer, uşor de înţeles şi fluid.

Este un roman al schimbărilor pentru că personajele principale se dezvoltă, Eva devine mai puternică, independentă şi dornică de a înfrunta pe oricine stă în calea fericirii sale şi a omului iubit. Gideon este la fel de posesiv dar are mai multă încredere în Eva şi demonii amândurora sunt ţinuţi sub control cu ajutorul terapiei, în special pentru faptul că Gideon se duce din propria iniţiativa la doctor şi nu din obligaţie, ceea ce este o noutate.

Chiar cu impresia că autoarea lungeşte prea mult povestea, merită să o urmăriţi până la final pentru autenticitatea să şi apropierea de realitate. Eu, personal, abia aştept volumul cinci pentru a urmări finalul seriei şi a poveştii de iubire dintre Eva şi Gideon.

• Autor: Sylvia Day
  • Anul aparitiei: 2015
  • Editura: Litera