Distanţa dintre noi de Kasie West

22 iunie 2016

Nu sunt adeptă cărţilor romantico-siropoase, de cele mai multe ori. Încerc să aleg cărţi care îmi pun mintea la contribuţie şi care mă învăţa câte ceva. Doar că drumurile cu trenul trezesc visătoarea din mine şi îmi este imposibil să nu iau în considerare şi o carte de dragoste precu „Distanţa dintre noi” de Kasie West, asta pentru că am mers destul de mult cu trenul în ultima perioadă. O pauză de la viaţă, mult prea agitată în ultima vreme, mă face dornică să visez la poveşti de iubire cu final fericit, care să mă bucure, să mă facă să zâmbesc sau să lăcrimez. Pur şi simplu e nevoia aceea de a îţi reabilita inima de la a o numi naivă şi a-i da un strop de credibilitate când se aruncă în iubiri ocazionale.

Caymen şi Xander sunt acele genuri de copii cărora nu le-ai da nicio şansă. Provenind din medii diferite, având studii diferite şi sperând la cu totul alte visuri. De asemenea, gradul de libertate este crescător la unul şi la pământ pentru celălalt, intervenind şi o nevoie de răzvrătire n cazul lui Xander aşa cum eliberarea în cazul lui Caymen vine din nevoia de a scoate la iveală un sarcasm bine jucat, amuzant şi foarte bine pus în context.

”Dar de-asta o şi facem, nu? Ca să ne distrăm. Ca să nu ne mai facem griji legate de ceea ce se aşteaptă de la noi şi să încercăm să aflăm ce ne dorim să facem în viaţă.”

Când în viaţa unui om a auzit poveşti, din propria familie, despre un anumit tip de oameni, inevitabil copilului i se materializează în suflet, în minte şi în percepţia asupra vieţii acea idee insuflata din familie. Poate fi şi o părere indirectă, copilul o tratează ca atare şi crede un anumit lucru doar pentru că în familie se evidenţiază, constant, acel lucru. În povestea de faţă, este formă de diferenţa de statut social şi financiar dintre oameni şi stereotipurile care vin din ambele părţi, fie că sunt învăţate în familie sau în anturaj.

Între doi oameni complet diferiţi, însă, să crează cele mai puternice legături şi fiecare învăţa, cu ajutorul celuilalt, să se descopere şi redescopere pe sine, să privească o imagine de ansamblu asupra vieţii şi să îşi dea o şansă la fericire, în ciuda vieţilor aglomerate pe care le duc protagoniştii. Zidurile, create cu mult înainte ca ei să se cunoască, încep să se spargă şi comunicarea se dovedeşte, o dată în plus, favorabilă creării unei relaţii statornice şi echilibrate. Personajele se conturează firesc şi clişeele nu îşi fac loc în descrierea evenimentelor.

Unele cărţi se citesc la anumite vârste. Pentru mine a fost cartea care m-a transpus în adolescenţă şi m-a făcut să visez, din nou. A fost exact acea carte de care am avut nevoie pentru a ieşi din tiparele normalului.

• Autor: Kasie West
  • Editura: Corint
  • Număr pagini: 256