Amanţii 3.0 de Corina Ozon

7 mai 2016

După lecturarea cartilor „Zilele amanţilor„ si „Nopţile amanţilor” cărţi care s-a bucurat de un real succes în rândul românilor de toate vârstele, care au lecturat primele volume, Corina Ozon revine cu a treia parte a seriei, „Amanţii 3.0”, continuarea poveştii celor doi amanţi, Mircea şi Câţi, pe care i-am regăsit în primul şi al doilea volum.

După un final destul de nesigur, o despărţire şi o posibilă sarcina, „Amanţii 3.0” promite să răspundă la toate întrebările lăsate fără răspuns în volumul precedent. Dacă în volumele anterioare Mircea şi Câţi sunt cei care îşi fac de cap, în acest volum e rândul soţiei înşelate să iasă la suprafaţă şi ne uimeşte cu desele sale ieşiri, dorinţa de a face schimbări dar la fel de nesigură de soţul care pare din ce în ce mai familist, aproape ca o compensaţie faţă de familia pe care, iniţial, o abandonase. Din păcate, Câţi şi Mircea sunt tot mai nefericiţi, nesiguri, singuri şi dragostea pare că nu supravieţuieşte, chiar atât de bine, încercărilor.

O carte la fel de uşor de citit, precum volumele precedente, plină de umor de limbaj şi de situaţie şi nu poţi să o laşi din mână până nu ajungi la final care este imprevizibil şi previzibil, în acelaşi timp. Depinde din ce perspectivă priveşti. Te lasă cu ceva întrebări, curiozităţi cărora abia aştepţi să le oferi răspunsuri şi finalul poveştii nu pare să fie acesta, totuşi. Faptul că este o poveste cu protagonişti romani, desfăşurată atât în ţara cât şi peste ocean, o face şi mai interesantă. Povestea prezentată într-un ritm alert, cu schimbări de situaţie neaşteptate şi momente în care nu te poţi abţine să nu izbucnesc în râs, o face o carte molipsitoare.

Ce nu îmi place, începând chiar cu jumătatea celui de-al doilea volum al seriei o reprezintă, chiar dacă prezentate într-un mod amuzant, pasaje din Fifty Shades of Grey care mi se par mult prea forţate, neoriginale şi nu atât de amuzante încât povestea să nu aibă o bilă albă pentru derularea cursivă a evenimentelor.

Îmi place, în schimb, faptul că Nelu şi Mircea se umanizează extrem de mult. Dacă nu îl ştiţi pe Nelu, el era bărbatul acela pentru care femeile erau totul dar niciuna care să îi pună capac. Mircea devine un fel de soţul şi tatăl perfect pentru orice femeie. Ţi-e milă şi îl deteşti, în acelaşi timp, cunoscându-i parcursul şi urmărind povestea volum cu volum.

• Autor: Corina Ozon
  • Editura: Herg Benet
  • Colecţia: Radical din 7