Amant cu voia sotului de Gaelle Guernalec-Levy

20 iunie 2015

Amant cu voia soţului” de Gaelle Guernalec-Levy, este un roman erotic extrem de senzual şi sexual. Nu este primul din acest gen pe care îl citesc, dar este primul despre care scriu, pentru că am ales să fac recenzii cărţilor pe care le citesc.

Vei avea o surpriză încă de la începutul primului capitol, mai ales dacă nu eşti familiarizat cu genul erotic. Mi s-a părut, însă, fantastică fiecare carte erotică scrisă de o femeie. Amănuntele delicate şi extrem de personal care sunt scoase la iveală, fac lecturarea mult mai plăcută şi plină de interes. Autoarea Gaelle Guernalec-Levy, jurnalistă în viaţa de zi cu zi, se identifică cu naratoarea şi personajul principal al cărţii pe nume Claire.

Am terminat cartea relativ repede. Cred că nu mi-a luat mai mult de două ore. Se citeşte uşor şi îţi menţine interesul. Nu aş recomanda-o neapărat bărbaţilor, pentru că se adresează mai mult femeilor, din câte am observat. Singurul motiv pentru care aş recomanda-o tuturor genurilor, ar fi pentru mesajul din spatele poveştii pe care nu îl voi dezvălui aici. Nu promovez spoilerele de niciun fel. Cartea este o naraţiune extrem de personală şi urmăreşte traseul parcurs de o adolescentă la început de drum în viaţă care îşi descoperă sexualitatea, ajungând la femeia şi mama devenită ulterior, mult mai hotărâtă, determinată dar la fel de sensibilă şi pasională. Sentimentalismul naraţiunii nu ar fi pe placul bărbaţilor şi nici subtilitatea din spatele unor acţiuni mânate tot de sentimentele pe care personajul principal le nutreşte pentru primul bărbat din viaţa sa.

Amant cu voia soţului este structurat extrem de captivant, începând cu sfârşitul şi alternând episoade din trecut cu cele care te aduc în prezent. La final, cele două poveşti se împletesc în prezent. De asemenea, este captivanta trecerea de la sentimente pasionale pline de frustrarea neîmplinirii la senzualitatea superficială a împlinirii unei iubiri petrecute în liceu şi redescoperita în prezent.

Romanul spune povestea unei adolescente de şaisprezece ani care trăieşte prima dragoste, alternând cu prezentarea femeii de treizeci şi cinci de ani, din prezent, care îşi redescoperă pasiunea din adolescenţă. Măritată şi mama a doi copii, nu mai poate susţine iubirea care a transformat-o, dar foloseşte sexul ca arma a satisfacerii curiozităţii ce a măcinat-o pe tot parcursul vieţii. Se preda pasiunii şi magnetismului pe care încă îl resimte faţă de un D. care îi furase inima, cu acordul tacit al unui soţ iubitor de care este îndrăgostită nebuneşte, dar oferindu-şi trupul în uniunea cu iubitul din liceu care încă îi trezeşte trupul la viaţă.

Îmi place unul dintre mesajele promovate de carte. Prezintă într-un mod cât se poate de real povestea primei iubirii, a modului în care se manifestă aceasta prin iubire, încredere, dorinţa de a dura până la sfârşitul vieţii. Despărţirea inevitabilă şi suferinţa pricinuită de aceasta. Revederea de peste ani şi conştientizarea faptului că doar atracţia fizică nu este suficientă pentru o relaţie în adevăratul sens al cuvântului şi o potrivire completă a doua spirite şi trupuri.

După cum declară chiar personajul principal:

Îmi iubeam soţul, îmi plăcea să fac dragoste cu el, îmi plăceau cultura şi umanismul lui, simţul autoironic, gustul pentru lecturi, blândeţea lui, modul în care ştia să fie ca un tată auster şi ludic în acelaşi timp. Cu toate acestea eram întinsă în patul acela, complet abandonată, fremătând sub mângâierile unui alt bărbat de care nu ştiam mai nimic, de care mă izbisem în altă viaţă.”

Vă recomand, din suflet, acesta carte pentru petrecerea a câteva ore de rememorare a primei iubiri şi a sentimentelor de care aţi fost încercaţi în acele momente. Dacă rezistaţi unor scene, de obicei tabu, vei descoperi o poveste simplă pe care o puteţi dezvolta după bunul plac în funcţie de poveştile trăite şi dorinţele care vă încearcă. Veţi vedea o diferenţă clară între prima iubire, senzuala şi neastâmpărata şi o iubire raţională, aşezată care dezlănţuie mintea şi sufletul.

• Titlul original: L’Amant inacheve
  • Anul aparitiei: 2008
  • Editura: Trei