Am participat la primul meu Escape Room

14 decembrie 2015

Duminică,  13 decembrie 2015, la invitaţia şi amabilitatea lui Emil Călinescu, am participat la primul Escape Room din viaţa mea. Poate vi se va părea ciudat ca aceasta recenzie să se regăsească în categoria de Teatru, dar explicaţia este cât se poate de simplă şi anume că numele pe care cameră îl poartă este „Fantoma de la Operă„, o reproducere a cărţii Gaston Leroux, adaptată ulterior unei piese de teatru. Am avut emoţii şi am crezut că voi distruge totul şi nu voi mai fi chemată cu altă ocazie. Spre surprinderea mea, faptul că sunt extrem de atentă la detalii m-a făcut să realizez anumite acţiuni care trebuiau realizate, chiar şi ultimul indiciu spre rezolvarea enigmei.

Escape-Fabrica-Fantoma-de-la-Opera

Pe scurt, participanţii sunt un grup de exploratori care intra în camera iubitei Fantomei de la Operă, Christine Daae, și din cauza faptului că aceasta l-a înșelat pe iubitul ei, Erik, cu 20 de ani în urmă acesta încuie participanţii în cameră dorind să se răzbune. Singura modalitate de a ieși este să găsești un inel pe care trebuie să îl pui în locul special amenajat pentru el. Decorul perfect conceput pentru a evidenţia anii 1900, tăcerea, misterul, praful şi pânzele de păianjen pe care le-am găsit în camera în care nu se mai intrase de 20 de ani şi detaliile menite să te înfioare, fac din camera o experienţă perfectă pentru a-ţi spori interesul!

Am stabilit, de asemenea, un nou record de 32 de minute şi am fi reuşit să scăpăm mult mai devreme dacă nu ne-am fi încurcat la ultimul indiciu pentru că am interpretat greşit anumite semne. Ce mi-a plăcut enorm au fost decoraţiunile din cameră, faptul ca indiciile şi paşii spre îndeplinirea obiectivului sunt aparent simpli dar necesită atenţie şi un pic de gândire logică pentru a realiza ce urmează să faci. Cred că atenţia la detalii este extrem de importantă aici, pe mine m-a înfricoşat puţin capacitatea aceasta pe care nu o ştiam atât de puternică şi mi-am pus câteva întrebări cu privire la paranoia. De asemenea, faptul că am fost cinci oameni cu preocupări diverse, diferiţi ca aspect şi cu gânduri comune sau pasiuni care ne leagă, au fost reţetele succesului pentru o duminică pe care vreau să o repet, neapărat!

Fantoma-de-la-Opera-Record22

Cei de la Fabrica Escape, acolo unde am participat la primul Escape Room din viaţa mea, au în lucru încă o cameră și abia aștept să revenim pentru a descoperi ce surprize ne mai pregătesc organizatorii. Până când nouă cameră va fi deschisă publicului larg, ceea ce se va întâmpla peste ceva timp pentru că este nevoie de imaginaţie şi gândire logică pentru a amenaja o cameră de evadare, cel mai bine ar fi să dați o fugă cu prietenii, mai ales pe timpul acesta friguros, pe strada 11 iunie numărul 50 și să descoperiți misterul inelului şi al Fantomei de la Operă.