69 de motive stupide ca să te apuci de citit by Hyperliteratura.ro

10 martie 2016

Volumul 69 de motive stupide ca să te apuci de citit este un proiect comun Adenium și Hyperliteratura, un ghid util pentru cei interesați de literatură, la începutul formării unei biblioteci (și a unei culturi generale vaste) și în același timp, o carte savuroasă pentru cunoscători, pentru împătimiții cititului, care vor găsi, cu siguranță, viziuni proaspete asupra cărților alături de titluri și autori noi. 69 de motive stupide ca să te apuci de citit este alcătuită din 69 de articole, editoriale, fragmente din anchete și interviuri, recenzii și alte lucrări apărute pe Hyperliteratura în cei trei ani de existență. De la recomandări de titluri și autori care n-ar trebui să lipsească din nicio bibliotecă, la cărți mai puțin cunoscute, dar la fel de importante și interesante, analogii și analize inedite ale unor cărți sau teme clasice, văzute mereu din alte unghiuri, până la povești savuroase din spatele cărților, din viețile autorilor, dar mai ales din viețile cititorilor lor.

Obiectele rămase de pe urma clipelor fericite conserva cu mult mai multă fidelitate decât oamenii care ne-au procurat acea amintire fericirile, culorile, plăcerea atingerii şi a contemplaţiei.

O carte nu e necesară nimănui. Nu îţi asigură nemurirea, nu îţi salvează viaţa, nu este o nevoie imediată, primordială. Da, te ajută în dezvoltarea personală şi profesională, te învaţă, te ajută să îţi antrenezi imaginaţia, să fii un om inteligent, raţional, tolerant şi un bun influencer pentru cei din jurul tău. O carte rămâne, totuşi, necesară doar celor care vor să obţină aceste deprinderi. În fond, nu toţi oamenii vor să fie inteligenţi, să caute sau să cunoască cât mai multe. Să fii om înseamnă să înveţi, constant, dar mulţi ne dovedesc faptul că nu e nevoie de învăţare, că e mai bine, uneori, să fii ignorant şi fericit decât să cunoşti adevărul care te va măcina.

69 de motive stupide ca să te apuci de citit

Un cititor nu devii în momentul în care lecturezi o singură carte. Un cititor devii în momentul în care lectura devine un obicei indispensabil, un hobby, o activitate de la care nu te abaţi, de care devii dependent şi în care te cufunzi după zile grele de şcoală, job, agitaţia cotidiană. Aşadar, nu poţi obliga un om să aibă o pasiune pentru lectura. Cel mult îi poţi face câteva recomandări, care să se potrivească preferinţelor lui şi să îl laşi să descopere şi să se descopere, treptat. Lectura nu este pentru oricine! Ai nevoie de răbdare, o minte deschisă, imaginaţie, respect pentru mintea şi sufletul autorului care şi-a pus sufletul în rândurile înşirate în volumul pe care îl ţii în mâini cu grijă, răbdare şi teama de a nu pătrunde prea adânc într-un univers de la care nu ştii la ce să te aştepţi, dar şi curiozitatea de a păşi înainte.

„Lectura este o metoda cu 68% mai buna de a reduce nivelul de stres decat muzica; si cu 100% mai eficienta decat o ceasca de cafea.”

În cartea 69 de motive stupide ca să te apuci de citit, am descoperit titluri pe care le-am lecturat şi eu şi de care mi s-a făcut dor. Am descoperit, de asemenea, cărţi noi pe care mi-am promis, de mult, că le voi citi dar şi cărţi despre care nu auzisem şi care mi-au stârnit interesul, imediat. Am descoperit oameni, tertipuri, ritualuri, gânduri şi principii în care m-am regăsit cu totul şi mi-am dat seama cât de mult seamănă cititorii între ei şi câte au de învăţat unii de la alţii. Am întâlnit nuanţe, păreri, sugestii, deprinderi şi încărcături emoţionale care m-au copleşit cu totul, în special când reciteam părerile despre cărţile care mi-au măcinat sufletul până la pragul de a râde în hohote sau a izbucni în lacrimi.

Am lecturat cartea cu sufletul la gură. Efectiv nu am putut-o lăsa din mână până nu am terminat-o, deşi îmi era teamă să o termin pentru că mă regăseam în atât de multe pasaje, colţuri şi gânduri încât aveam impresia că mă voi pierde odată ce cartea se va fi terminat. Am ieşit mai puternică din această lectură, din această carte. Am descoperit cărţi noi, pe care abia aştept să le citesc şi oameni cu pasiuni comune în faţa cărora nu mi-ar fi teamă să mă descos, să mă arăt aşa cum sunt ştiind că simt aceleaşi trăiri în momentul lecturii.

Această carte nu este despre cum să te laşi de ceva, ci cum să te apuci de un viciu. Da, viciu, pentru că evadarea din realitate, cultura generală îmbogăţită, o viaţă trăită într-o mie de alte vieţi pot fi pentru societatea noastră semianalfabeta considerate droguri.

• Autor: Hyperliteratura.ro
  • Editura: Adenium
  • Număr pagini: 280