România puzzle. Ilustrate din rezer­vația de cleptozauri de Mihai Firică

26 aprilie 2016

România puzzle. Ilustrate din rezervația de cleptozauri” de Mihai Firică este o carte incitantă, care se citește cu plăcere și interes de la un capăt la altul, provocând cu certitudine reacții. De aderență sau, presupun, de respingere, dar obligând la gândire pe cont propriu. O carte care demonstrează fără echivoc formarea unei noi elite intelectuale românești, căreia îi pasă de România.”

Cartea a fost lansată în cadrul târgului de carte Gaudeamus, la Craiova, loc pe data de 25 februarie. A fost o lansare cu adevărat reuşită, întrunind nume importante, informaţii preţioase, o interpretare teatrală de excepţie şi caricaturi. Am primit autograful autorului şi o caricatură adorabilă, semn că această carte interesează oameni de cultură, oameni din domenii variate şi ca autorul este un domn respectabil al oraşului Craiova. De fapt, ştiindu-l pe Mihai Firică, mi-a părut întotdeauna omul acela modest, conştient de capacităţile şi cunoştinţele sale, dar nevrând să facă mare vâlvă şi păstrându-şi omenia.

29523231
Autorul reunește în acest volum, „România puzzle. Ilustrate din rezervația de cleptozauri”, articole scrise și apărute în reviste, în ultimii ani, fiind preocupat de probleme autohtone şi ridicând un semnal de alarmă oricui are urechi să audă şi ochi să vadă. Tematica aleasă de Mihai Firică este diversă, de la lumea sportului,  în special cea a fotbalului, cultură, educație, viața socială la nelipsitele evenimente de politică internă într-un mod cât se poate de autentic şi extrem de bine documentat.

În afară de politică, sport, educaţie, etc, Mihai Firică a lansat şi volume de poezie. Este de apreciat şi de urmărit activitatea autorului, atât ca jurnalist cât şi ca scriitor pentru că aplecarea lui spre surprinderea unor momente esenţiale din viaţă şi istoria noastră este mai mult decât vizibilă. Pentru mine, care nu mă uit la televizor, a fost o adevărată surpriză să descopăr câte s-au mai întâmplat la televiziune în ultimii ani, cât de josnici pot fi oamenii politici, dar nu numai, cât de mult am decăzut ca specie, din moment ce ne pasionează circum şi bălăcăreala publică. Mihai Firică reuşeşte să lovească mintea umană atât cât e nevoie pentru a-şi pune întrebări serioase şi a se trezi din letargia haosului în jurul căruia se învârte societatea românească.

Cartea nu se adresează oricui, nu este o lectură uşoară, banală şi pentru orice om de rând. Cartea se adresează, cel puţin din perspectiva mea, oamenilor interesaţi de direcţia în care se îndreaptă România, oamenilor care citesc, celor care vor altă perspectivă asupra politicii practicate în România.

• 8/10
  • 6/10
  • 10/10