Nu mă doare nimic doar lipsesc de Marius Lăzărescu

18 octombrie 2015

În primul rând, aş dori să mulţumesc Libris, librărie online, pentru oportunitatea de a citi trei cărţi fantastice. Prima dintre cele trei carti este „Nu mă doare nimic doar lipsesc” de Marius Lăzărescu.

Se spune despre autorul Marius Lăzărescu că ar fi un debut întârziat pe nedrept. Este foarte posibil ca acest lucru să fie just pentru că în România este greu să te afirmi ca scriitor ori poet. Nu ştiam nimic despre acest autor şi nici acum nu l-am căutat pe Google, fiindu-mi suficient să-i cunosc munca pentru a-mi da seama că este un om citit, cu demoni interiori, întrebări neterminate şi fără răspuns. Este, totuşi, un om cald care nu te lasă să îl laşi. Nu am putut să las cartea din mâini până nu am terminat-o, poate şi pentru faptul că se citeşte uşor, ca orice altă carte de poezie, diferenţa fiind că este de o complexitate şi profunzime fantastice!

Coperta m-a intrigat şi am realizat că iubesc saxofonul şi îmi este dor de concertele de jazz la care participam anul trecut în perioada aceasta. O copertă boemă care naşte întrebări cum ar fi „De ce saxofonul este singur, stingher pe un scaun vechi şi ponosit?”. Oare aşa este văzută muzica în zilele noastre sau aşa a ajuns muzica să fie ilustrată? De asemenea, pe coperta mi-a atras atenţia o afirmaţie a Ofeliei Prodan, “un tânăr-bătrân seducător şi tăios în verb ca un autentic rebel fără generaţie şi, evident, fără vreo cauză fals nobilă.” Vizualizez muzica, o simt în timpane şi mă las cufundată de lectură, dau pagina și îmi imaginez vrute şi nevrute.

La un moment dat am început să formez versuri albe, din inerţie sau interes. Nu mă pasionează poezia, cu atât mai tare îmi este greu să înţeleg versul alb, dar descopăr profunzimea şi complexitatea versurilor şi le parcurg însetată de dorinţa răvăşitoare de a ajunge la capăt, nu galopând ci savurând versurile unui poet întârziat de edituri, nu de timp. Este atât de uşor să parcurgi această carte. Poeziile apar pe câte o pagină, toate şi spun povestea unui autor care vrea să spună ceva tinerilor şi nu numai. Am realizat cât de săracă sunt în lecturarea poeziei contemporane şi cât de mult poate privi poetul în sufletul omului, înţelegându-l într-un mod abstract pe care trebuie să-l desluşeşti citind.

Puteţi comanda „Nu mă doare nimic doar lipsesc” sau alte cărţi online si beneficiaţi de transport gratuit cu ajutorul link-urilor ataşate şi a butonului de cumpărare care se regăseşte la finalul fiecărei recenzii.

• Autor: Marius Lăzărescu
  • Editura: Karth
  • Colectia: Incubatorul de condeie