Domnul Ibrahim şi florile din Coran de Eric-Emmanuel Schmitt

7 iulie 2016

După cum, probabil, v-aţi dat seama am început să fiu extrem de interesată de cărţile autorului Eric-Emmanuel Schmitt, în primul rând pentru stilul unic de scriere, detalierea, punerea în context a personajelor, evenimentelor şi mesajului transmit cât şi datorită incursiunilor în spiritul uman, indiferent că vorbim despre femei, bărbaţi sau copii.

În altă ordine de idei, am observat faptul că, în cărţile sale, autorul pune un pregnant accent asupra religiei, rolului acesteia în viaţa oamenilor şi modul în care aceasta schimba vieţi şi te dezvolta. Cu toate acestea, ceea ce nu am menţionat anterior, şi este extrem de important având în vedere povestea cărţii Domnul Ibrahim şi florile din Coran, este ca autorul s-a născut într-o familie de atei, devenind ulterior credincios şi îmbrăţişând religia ca leagăn al dezvoltării umanului din viaţa fiecăruia dintre noi. Desigur, în acest volum, abordează subiecte precum subiecte precum diversitatea religioasă, prejudecățile sau toleranța.

Cel mai important aspect pe care l-am observat lecturând această carte, este accentul care se pune pe importanta zâmbetului şi cum acesta îţi poate schimba nu doar starea de spirit ci şi viaţa, modul în care o priveşti şi cum leagă acesta legături, indestructibile, cu oamenii pe care îi întâlnim de-a lungul vieţii.

„Zâmbetul, domnu’ Ibrahim, e ceva pentru bogați. Eu nu-mi permit să zâmbesc.”

Fiind o carte extrem de scurtă, având doar 76 de pagini în care sunt concentrate crâmpeie de învăţături, poveşti de viaţă, sfaturi minimaliste, dar cu un impact fantastic în viaţa oricui doreşte să le pună în aplicare şi multă emoţie. Domnul Ibrahim şi florile din Coran face parte din Ciclul Invizibilului, alături de alte 5 cărţi la fel de scurte, fiecare dintre ele atingând o anumită temă religioasă: ateismul (Oscar si Tanti Roz), budismul (Milarepa), iudaismul (Copilul lui Noe), etc. cărţi pe care mi-am promis să le citesc imediat ce reuşesc să le găsesc.

Nu sunt cea mai religioasă persoană, probabil cu acest aspect ar fi trebuit să încep, dar este absolut irelevant, pentru oricine, indiferent dacă eşti ateu, agnostic sau extrem de religios deoarece cartea ajunge acolo unde trebuie. Povestea oferă răspunsuri, pune alte întrebări, pune în prim plan multitudinea religioasă dintr-o tară, în cazul acesta Franţa acţiunea desfăşurându-se în Paris, deci importanta adoptării înţelegerii faţă de ceilalţi, a toleranţei de care suntem capabili şi posibilitatea de a învăţa, unii de la alţii, cât să ne înţelegem şi să ajungem la concluzia că orice carte religioasă promovează iubirea, iertarea, importantă de a fi om şi de a respecta orice alt om care intră, într-un fel sau altul, în viaţa noastră.

Recenzia a fost realizată datorită Librăriei Online Libris care, în urma colaborării , mi-a oferit „Domnul Ibrahim şi florile din Coran. Mulţumesc, pentru oportunitatea de a citi această  carte care mi-a oferit o noua lecţie! Pe site-ul Libris, puteţi găsi cărţi online în engleză şi/sau română ce aparţin unor edituri cunoscute din diverse domenii.

• Autor: Éric-Emmanuel Schmitt
  • Editura: Humanitas
  • Colectia: Seria de autor Eric-Emmanuel Schmitt