Confidențele unei fete de oraş de Claudia Voicu

17 iunie 2015

„Confidențele unei fete de oraş” de Claudia Voicu, surprinde culoarea şi umorul local al româncelor, al femeii moderne din România anilor de după 2010. Mi-a fost foarte uşor să descopăr repere sociale, culturale şi câteva stereotipuri cu care suntem obişnuiţi cu toţii.

Faptul că este scrisă în România şi pentru că surprinde societatea românească cu toate calităţile şi defectele sale, constituie un plus de savoare în lecturarea cărţii făcând-o accesibilă şi uşor de digerat. Îmi aduce aminte cumva de un Caragiale modern într-o fusta eleganta ce îmbrăca o femeie frumoasă. Pe lângă glume, ironii şi subtilitate, cartea prezintă probleme actuale ale romanilor, probleme existenţiale, sociale şi culturale serioase.

Confidențele unei fete de oraș a luat naştere din trăiri contradictorii: pasiuni, dezamăgiri, împliniri, iubire, ură, dispreț, apreciere, s.a. Laura nu este doar un personaj de carte, ceea ce devine tot mai evident pe parcursul lecturării volumului.

Personajul principal al cărţii este Laura, o femeie trecută cu puţin peste 30 de ani, care nu reuşeşte să-şi găsească jumătatea şi resimte acut presiunea ceasului biologic. În căutarea partenerului, Laura trece deopotrivă prin experienţe triste şi comice, întâlnind numai bărbaţi ciudaţi sau incompatibili cu ea. Din fiecare relaţie sau aventura, ea învăţă totuşi câte ceva.

Laura poți fi chiar TU, femeia care aleargă într-un maraton al iubirii, căutându-și jumătatea. Sentimentele, uneori profunde, alteori superficiale, nu-ți dau pace. Ți se întâmplă și să te împiedici, dar nu abandonezi cursa. Te ridici și continui să alergi. Trebuie să ajungi la linia de sosire, unde speri să te aștepte EL, bărbatul care să te iubească așa cum meriți”, spune autoarea cărţii.

Cartea va fi aproape de inimă multor femei, românce în special, care se vor regăsi, într-un fel sau altul, în acest volum scris într-un mod personal dar care este la îndemâna oricui simte că citeşte propria poveste. În paralel cu propriile experienţe ratate, Laura relatează şi peripeţiile similare ale prietenelor ei, cât şi pe cele ale unor femei pe care le întâlneşte la un moment dat. Situaţiile amuzante alternează cu cele care te fac să compătimeşti personajul. Întrebarea este: îşi va găsi Laura alesul? Amor, umor, lecţii de viaţă, acestea sunt ingredientele de bază ale cărţii „Confidenţele unei fete de oraş”.

Cartea prezintă o varietate de întâmplări, astfel încât cititoarele să se regăsească în cel puţin una dintre situaţii. Aşadar, recomand această carte tuturor femeilor, atât celor singure cât şi celor aflate într-o relaţie stabilă. De asemenea, recomand cartea femeilor trecute de 25 de ani care au trecut prin cel puţin un eşec sentimental. Cartea încurajează şi oferă posibilitatea de apartenenţa la un grup de alte femei cu poveşti asemănătoare.

• Autor: Claudia Voicu
  • Editura: Paralele 45
  • Colecţia: Biblioteca erotica