Cadoul de Cecelia Ahern

30 iulie 2015

După lecturarea cărţii „P.S. Te iubesc„, următoarea pe lista cărţilor autoarei Cecelia Ahern, a fost „Cadoul„. Îmi place modul de scriere a autoarei. De asemenea, complexitatea şi modul în care detaliile îţi conturează povestea, te ajută să înţelegi mai bine ceea ce ascunde autoarea între filele cărţii. Îmbină delicios fantezia cu realitatea şi ne menţine vii sufletele, cu fiecare nouă carte. De asemenea, îmi place faptul că există o poveste într-o poveste şi, în afară de cititor, un alt personaj din carte învaţă o lecţie preţioasă de pe urma păţaniilor lui Lou în jurul căruia se conturează o adevărată poveste de spus în continuare şi altora.

Lou Suffern este un om de afaceri prosper, surmenat, aflat într-o permanentă bătălie cu secundele, imun la spiritul sărbătorilor de iarnă care îi încântă pe oamenii obişnuiţi din jurul lui. Se speteşte muncind şi nu are nicio clipă liberă, neglijându-şi soţia devotată şi adorabilii copii. Iar de când candidează pentru un post de conducere, de abia îşi mai vede familia.

Într-o dimineaţă geroasă, într-un acces de generozitate, care nu îl caracteriza, Lou îi oferă o cafea lui Gabe, un om fără adăpost, care se aciuase lângă clădirea de birouri. Prelungind actul caritabil, îl angajează la serviciul de curierat intern. Dar când Gabe începe să se amestece în viaţa lui Lou, acesta regretă că l-a ajutat. Gabe pare să ştie mai multe despre Lou decât el însuşi şi, culmea, Gabe reuşeşte în mod miraculos să fie în două locuri în acelaşi timp. Cum soarta personală şi profesională a lui Lou se află la răscruce iar Crăciunul se apropie, Gabe îi oferă un cadou magic, arătându-i ambiţiosului său coleg cât este de preţios timpul. Dar oare îl poate ajuta să repare ce a stricat, înainte de a fi prea târziu?

„Aceasta este o poveste despre oamenii care, asemenea cadourilor, ascund secrete sub învelişul de poleiala, până când apare persoana potrivită care le dă la o parte şi descoperă ce se află înăuntru. Uneori trebuie să dai la o parte multe învelişuri pentru a afla cine eşti cu adevărat.”

„Cadoul” este o carte care te face să realizezi că nimic nu este mai important în viață decât fericirea personelor pe care le iubești. Este un mesaj care îți spune, că din realizările profesionale nu iei nimic cu tine pe lumea cealaltă, că pleci doar cu imaginea zâmbetului de pe buzele celor dragi.

• Autor: Cecelia Ahern
  • Editura: ALL
  • Colectia: Strada Ficţiunii