Anastasia de Colin Falconer

7 noiembrie 2015

În primul rând, aş dori să mulţumesc Libris, librărie online, pentru oportunitatea de a citi trei cărţi fantastice. Cea dea doua dintre cele trei carti este „Anastasia” de Colin Falconer.

Shanghai, 1921
Ziaristul american Michael Sheridan sare în râul Whangpoa ca să salveze o refugiată rusă pe care a întâlnit-o într-unul din cluburile de noapte din Shanghai. Anastasia Romanov seamănă extraordinar de mult cu prinţesa cu acelaşi nume, despre care se zvonea că supravieţuise uciderii brutale a familiei ei de către revoluţionarii bolşevici. Soarta celei mai mici dintre fiicele ultimului ţar al Rusiei a devenit unul din cele mai discutate mistere ale vremii. Dar Anastasia lui Michael suferă de amnezie şi nu-şi poate aminti mai mult decât ultimul an din viaţa ei.
Dezlegarea misterului trecutului şi identităţii ei îi duce pe Michael şi pe Anastasia de pe străzile oraşului Shanghai în decadenţa Berlinului şi a Londrei de dinaintea războiului, din Rusia bolşevică în New York, chiar înainte de prăbuşirea bursei din Wall Street. Michael este singurul om care a ajutat-o vreodată pe Anastasia fără să vrea ceva în schimb – dar poate ea să renunţe la şansa de a fi prinţesă în favoarea iubirii adevărate?

„Unii bărbaţi nu se îndrăgostesc; se pierd. Eu m-am pierdut din clipa în care am văzut-o pe Anastasia Romanov într-un club de noapte în acea primă seară …”

Traversând deceniul turbulent şi romantic al anilor `20, autorul de cărţi de succes internaţional Colin Falconer ţese o poveste despre crimă şi trădare, despre scandal regal şi intrigă financiară – şi, în final, una din cele mai mari poveşti de dragoste spuse vreodată. De fapt, acest roman este doar o poveste de dragoste, extrem de atipica şi foarte mult disputata dacă s-ar desfăşura în prezent. De fapt, este un joc al influenţei, al corupţiei, luptei pentru putere şi deznădejde. O luptă continuă în descoperirea trecutului, extrem de mult distorsionat în această carte, cel puţin istoria Rusiei este mult distorsionată în această carte.

Mi-a luat ceva timp să parcurg această carte, deşi povestea era incredibil de bine scrisă, detaliată şi plăcută. Dezamăgirea mea a fost provocată de faptul că mă aşteptam la o povestea asemănătoare cărţii „Profetia familiei Romanov” dar autorul a pus accent pe o poveste de dragoste şi răsturnările de situaţie ce devin, la un moment dat, destul de obositor de urmărit şi uşor de anticipat.

Finalul este cu atât mai surprinzător şi neaşteptat, încât te întrebi cum s-a ajuns de la început şi până la sfârşit. Cred că nici nu era nevoie să se menţioneze o posibilă salvare a Anastasiei Romanov pentru că povestea de dragoste să se deruleze firesc cu piedici, bucurii de moment şi răsturnări de situaţie incredibile.

Puteţi comanda „Anastasia” sau alte cărţi online si beneficiaţi de transport gratuit cu ajutorul link-urilor ataşate şi a butonului de cumpărare care se regăseşte la finalul fiecărei recenzii.

• Autor: Colin Falconer
  • Anul aparitiei: 2015