40 de zile de Chris Simion

18 iunie 2015
„40 de zile”, de Chris Simion, asemenea romanul Ce ne spunem când nu ne vorbim, este o altă carte profundă pe care ne-o oferă autoarea cu gândul de a ne face o introspecţie nouă înşine şi celor de lângă noi şi de a redescoperi un Dumnezeu departe de Biserica ce poate, aşa cum bine surprinde autoarea, „să aibă un S.R.L. sau un S.A.” în coadă.

Un roman scris în 40 de zile, un joc al introspecţiei şi al (re)găsirii de sine. Recomandat persoanelor aflate în derută existenţială, cu alergie la minciună şi cu tulburări de maturitate. Jocul începe cu o singură pistă: sufletul tău. În fiecare zi cobori în tine, în adânc. N-ai cum să te-ntorci, n-ai cum să te opreşti, ci doar să mergi înainte. Ultima zi este răscrucea, momentul deciziei: „încotro?”. Cele 40 de zile de reflecţie şi sinceritate îţi dau răspunsul şi la final nu mai ai nicio şansă de ezitare pentru că simţi exact pe unde s-o iei.

Autoarea nu trădează nimic. Materializează propriul suflet într-o mare de metafore şi sentimente mărturisite vag, permiţând cititorului să interpreteze în funcţie de stările sale, orice urmează să (re)găsească în acest roman. Fiecare capitol, fiecare nouă zi are și o pagină liberă, pentru a completa cu propria poveste, contribuind alături de Chris la acest experiment. Nu am fost pregătită şi nu sunt, încă, pregătită să fac acest experiment. Experimentul necesită curaj, faţă de tine în primul rând şi abia apoi în faţa celor cărora alegi să le împărtăşeşti tot ceea ce deţii, până la pragul de a te dărui pe tine spre studiu.

Romanul-basm ”40 de zile”, publicat de editura TREI, s-a lansat printr-un turneu unic în România: 40 de zile, 40 de oraşe, 40 de librării, 40 de întâlniri cu cititorii. În cadrul acestui turneu am cunoscut-o şi pe Chris. Aşa cum a mărturisit, a fost un maraton unic pentru ea, unul care i-a pus la încercare rezistența, dar căruia, la final, a putut să-i facă o radiografie din punct de vedere cultural țării. De asemenea, fiind un turneu care a hrănit-o cu energie pură din partea oamenilor pe care i-a întâlnit.

Recomand romanul oricui este pregătit să recunoască faptul că îi e dor de propria persoană. Oricui se simte împovărat de prea multele probleme şi de prea plinele zile care îi macină existenta. Oricui este gata să-şi recunoască sieşi nevoia de a face o schimbare, de a cere ajutor şi de a se salva.
  • Autor: Chris Simion
  • Colecţia: Fiction Connection
  • Număr pagini: 272